SellYourApple | FAQ | Veel gestelde vragen

SellYourApple - Verkoop snel en gemakkelijk jouw Apple toestel!

1. Bereken de prijs

Met onze calculator bereken je de restwaarde van je Mac, iPad of iPhone. Selecteer het type Apple toestel vul de gegevens in en we geven je meteen een offerte. Onze offertes zijn gegarandeerd! 

2. Verzenden

Ga je akkoord met de offerte? Dan ontvang je een bevestiging e-mail van je verkoop in je mailbox. Bij deze e-mail zit een gratis verzendlabel. Breng het pakket en de label naar een postpunt in de buurt, of laat het - in voorkomend geval - ophalen door het transportbedrijf. Vervolgens wordt de verzending afgehandeld, er hoeft verder niets meer gedaan te worden.

3. Betaling

Na ontvangst van je pakketje gaan wij het toestel controleren en nagaan of het voldoet aan de omschrijving. Indien alles in orde is, wordt het geld overgemaakt naar jouw opgegeven rekeningnummer (IBAN). Dit alles doen wij binnen 48 uur na ontvangst van het pakketje. Zo kun jij snel beschikken over je geld.

 

Het is één twee drie simpel!

Ter plaatse langskomen is mogelijk. Houd er rekening mee dat wij jouw toestel ter plaatse zullen onderwerpen aan een controle, en je bijgevolg dus wel eventjes zult moeten wachten. 

Onze openingsuren: 

maandag: 10:00 - 18:00

dinsdag: 10:00 - 18:00

woensdag: 10:00 - 18:00

donderdag: 10:00 - 18:00

vrijdag: 10:00 - 18:00

zaterdag: GESLOTEN

zondag: GESLOTEN

Het is niet verplicht om een afspraak te maken, je kan vrijblijvend langskomen tijdens onze openingsuren.

Het kan zijn dat deze wordt tegengehouden door de spamfilter van je e-mailprogramma. Controleer daarom de ongewenste mails/Spam folder.

Heeft je toestel een defect, neem dan contact op via het contact formulier en we proberen u binnen 48 uur een passend voorstel te doen.

Staat je toestel niet in de lijst neem dan contact op via het contact formulier en we proberen u binnen 48 uur een passend voorstel te doen.

Indien wij een afwijking vaststellen tussen het invulformulier en uw toestel (na controle), dan kan je ook minder betaald krijgen. Dit kan bijvoorbeeld een afwijking qua uiterlijke staat zijn of een defect dat niet meegedeeld werd.

In dit geval nemen wij zo spoedig mogelijk contact op met jou en zullen wij ons standpunt beargumenteren. Vervolgens kan je ons tegenbod aanvaarden, dan wel weigeren.

In het geval dat je het tegenbod weigert zullen wij het toestel gratis retourneren. U zit dus nooit met kosten! 

 

Let wel op, wij kopen geen toestellen op:

- Waarvan de FMI-functie (Find My iPhone) ingeschakkeld is;
- Die MDM (Mobile Device Managment) vergrendeld zijn;
- Waarvan de iCloud-gegevens niet correct verwijderd zijn.*

In voorkomend geval zien wij ons genoodzaakt om het toestel te retourneren. Evenwel zal de kost van het terugzenden jou aangerekend worden.

 

* Bij uitzonderlijke redenen waaronder een overlijden en/of bewijs van aankoop van het toestel, kunnen wij toestellen met iCloud-gegevens overnemen (voor onderdelen). Gelieve in dit geval contact op te nemen met ons via het contactformulier. 

Het berekensysteem werkt enkel voor individuele toestellen. Indien u meerdere toestellen wilt verkopen kunt u even contact opnemen met info@sellyourapple.be voor een op maat gemaakte prijsopgave en instructie.

Enkel onderstaande accessoires nemen wij over:

• De Apple Keyboard

• Apple Magic Mouse

• Apple Trackpad

• Apple Pencil

• Apple USB Superdrive

 

 Bij verkoop van een accessoire, gelieve ons te contacteren via hallo@sellyourapple.be

In de regel nemen wij geen toestellen over waarvan de iCloud-gegevens niet correct verwijderd werden. Bijgevolg zullen wij het toestel retourneren op jouw kosten. 

 

In uitzonderlijke gevallen nemen wij dergelijke toestellen over (na bijvoorbeeld een overlijden en/of bewijs van aankoop van het toestel). Gelieve in dit geval contact op te nemen met ons via het contactformulier. 

 

Wij garanderen de volledige verzekering van je verzending. Met dien verstande dat:

- Je verantwoordelijk bent voor het correct verpakken van je toestel. Als er schade ontstaat tijdens de verzending en deze schade is het gevolg van een gebrekkige inpakmethode, dan zulle wij niet overgegaan tot uitbetaling ervan. Goed inpakken is dus de boodschap! Heb je twijfels omtrent de wijze van inpakken, gelieve contact op te nemen met ons;

- De verzekering van je verzending is enkel van toepassing wanneer je de door ons aangeleverde verzendlabel gebruikt om je toestel te verzenden én je het toestel afgegeven hebt aan het correcte transportbedrijf. Bij wijze van voorbeeld: een toestel die opgestuurd wordt met een label van DHL Express, dient zodus aangeboden te worden bij DHL Express en niet bij DHL Parcel of Bpost;

- De verzekerde waarde is gelijk aan de waardebepaling die je kreeg volgens het invulformulier. Evenwel met een maximum van 2.500,00 EUR. Krijg je volgens het invulformulier een waardebepaling die meer bedraagt dan 2.500,00 EUR, dan dien je je er van bewust te zijn dat de uitbetaling bij verlies/ diefstal beperkt is tot 2.500,00 EUR. Wenst u evenwel voor een hoger bedrag verzekerd te worden, neem dan contact op met ons, wij zullen uw zending gratis voor het totale bedrag verzekeren.

zodra je toestel is ontvangen ontvang je daarvan een notificatie op je e-mail adres. Zodra het geld is overgeschreven ontvang je wederom een e-mail met deze bevestiging. Indien er onenigheid is over het te betalen bedrag nemen we contact met je op door middel van e-mail.

Wanneer je akkoord gaat met de offerte, ontvang je een voorafbetaalde verzendlabel.

Eenmaal je het toestel binnengebracht hebt in een postpunt, dan wel laten ophalen hebt door het transportbedrijf, duurt het slechts 1 tot 2 werkdagen tot wij jouw toestel ontvangen.

Je kan ten alle tijde jouw zending traceren via de link in de e-mail die je hebt ontvangen. 

Binnen 24 uur na ontvangst van je toestel maken wij het geld over naar je opgegeven rekeningnummer. Het geld staat dus héél snel op jouw rekening (meestal de dag zelf nog)

Mac:

Herstart je Mac en hou de Command-toets (⌘) en de R-toets ingedrukt tijdens de opstartprocedure. Op die manier start je het herstelsysteem op.
Na het opstarten van het herstelsysteem krijg je een Bureaublad te zien met een OS X menubalk en het programmavenster 'Mac OS X-hulpprogramma's'.
Selecteer 'Schijfhulpprogramma' en klik vervolgens op 'Ga door'.
Selecteer aan de linkerkant je opstartschijf en klik op de tab 'Wis'.

Selecteer 'Mac OS Uitgebreid (journaled)' in het venstermenu 'Structuur', voer een naam in voor de schijf en klik op 'Wis'.
Nadat de schijf is gewist, kies je 'Schijfhulpprogramma' > 'Stop Schijfhulpprogramma'.

Opmerking:
* als je een inlogvenster of je eigen Bureaublad ziet, heb je mogelijk de Command-toets (⌘) en/of de R-toets niet lang genoeg ingedrukt. Herstart nogmaals en probeer het opnieuw.
* Heb je een Mac met een bluetooth toetsenbord? Dan moet je deze toetsencombinatie pas indrukken van zodra je de opstart toon gehoord hebt en dus niet ervoor.

 

iPhone/iPad:

Als u een Apple Watch met de iPhone hebt gekoppeld, koppelt u de Apple Watch los.

Maak een reservekopie van het apparaat.

Log uit bij iCloud en de iTunes Store en App Store. 

Als u iOS 10.3 of hoger gebruikt, tikt u op 'Instellingen' > '[uw naam]'. Scrol omlaag en tik op 'Log uit'. Voer uw Apple ID-wachtwoord in en tik op 'Schakel uit'.

Als u iOS 10.2 of lager gebruikt, tikt u op 'Instellingen' > 'iCloud' > 'Log uit'. Tik opnieuw op 'Log uit'. Tik vervolgens op 'Verwijder van mijn [apparaat]' en voer het Apple ID-wachtwoord in. Ga dan naar 'Instellingen' > 'iTunes en App Store' > 'Apple ID' > 'Log uit'.

Ga terug naar 'Instellingen' en tik op 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Wis alle inhoud en instellingen'. Als u Zoek mijn iPhone hebt ingeschakeld, moet u wellicht uw Apple ID en wachtwoord invoeren.

Voer de toegangscode van het apparaat of de toegangscode voor Beperkingen in als u hierom wordt gevraagd. Tik vervolgens op 'Wis [apparaat]'.

Wij testen toestellen op diverse aspecten. Wij controleren onder meer dat:

- Het toestel goed aan gaat en niet blijft hangen bij bijvoorbeeld het opstartlogo.
- Het touch screen (indien van toepassing) reageert en geen haperingen of dode pixels vertoont.
- Alle fysieke knoppen goed reageren en niet vast zitten.
- De batterij oplaadt en geen rare dingen vertoont zoals van percentage verschieten of spontaan ontladen.
- Het toestel de originele software draait en dus niet geroot of gejailbreakt is.
- Het ingevulde verkoopformulier op het gebied van condities/processor/jaar/opslag/... overeenkomt met het toestel
- Het toestel simkaarten accepteert (indien van toepassing). Eventuele simkaarten die u vergeet te verwijderen voor verkoop van het toestel worden vernietigt.
- Het toestel (indien van toepassing) Wi-Fi en mobiele dataverbinding op kan zetten.
- Geen water- of vochtschade heeft.
- Het toestel geen namaak (clone) is.
- Het toestel kan bellen en bijvoorbeeld een goed functionerende nabijheidssensor en goed functionerende microfoon heeft.
- Het toestel niet voorkomt in het StopHeling register van de politie.
- Het toestel geen iCloud of andere dergelijke lock heeft waardoor het toestel niet bruikbaar is.

Volg deze stappen voor informatie over de batterij van uw Mac-notebook, inclusief het aantal cycli:

-Klik linksboven op het Apple logo

-Klik op "Over deze mac"

-Selecteer systeeminformatie

-Kies 'Voeding' in het onderdeel 'Hardware' van het venster 'Systeeminformatie'. Het huidige aantal cycli wordt vermeld onder Informatie batterij.

Via deze link kan je te weten komen hoe je je Mac klaarmaakt voor verkoophttps://support.apple.com/nl-nl/HT201065

Lees hier hoe je je Mac kan wissenhttps://support.apple.com/nl-nl/HT201065

Hoe je de MacOs software opnieuw installeert kan je vinden via volgende link: https://support.apple.com/nl-nl/HT204904

 

 

Via deze link kan je te weten komen hoe je je iPhone of iPad klaarmaakt voor verkoop: https://support.apple.com/nl-nl/HT201351

Gelieve de uiteengezette stappen keurig te volgen, om een vlotte verkoop te bekomen. 

Via deze link kan je te weten komen hoe je je Apple Watch klaarmaakt voor verkoop: https://support.apple.com/nl-nl/HT208855

 

Stap 1. Ga naar Instellingen en navigeer naar Algemeen beheer.
Stap 2. Selecteer Resetten.
Stap 3. Kies Fabrieksgegevens herstellen.
Stap 4. Nadat je de details voor Fabrieksgegevens herstellen hebt bevestigd, tik je op Resetten.
Stap 5. Tik op Alles verwijderen.