{$lblSkipToContent|ucfirst}

Veelgestelde vragen

Gelieve ons te contacteren indien u nog verdere vragen heeft

Hoe werkt het proces?

1. Bereken de prijs

Met onze calculator bereken je de restwaarde van je Mac, iPad of iPhone. Selecteer het type Apple toestel vul de gegevens aan en we geven je meteen een offerte. Onze offertes zijn gegarandeerd! 

2. Verzenden

Ga je akkoord met de offerte? Dan ontvang je een bevestiging e-mail van je verkoop in je mailbox. Bij deze e-mail zit een gratis Bpost verzendlabel. Breng het pakket en de label naar één van de Bpost punten in Belgie. Bpost handelt vervolgens de verzending af, er hoeft verder niets meer gedaan te worden.

3. Betaling

Na ontvangst van je pakketje gaan wij het toestel controleren of het voldoet aan de omschrijving. Indien alles in orde is, wordt het geld overgemaakt naar jouw opgegeven rekeningnummer (IBAN). Dit alles doen wij binnen 24 uur na ontvangst van het pakketje. Zo kun jij snel beschikken over je geld.

Kan ik ook langskomen om mijn toestel te verkopen?

Dat kan zeker, maak vooraf een afspraak via het contactforumulier of via mail info@sellyourapple.be en wordt ter plekke cash of via overschrijving uitbetaald!

Hoe maak ik een afspraak?

Via:

Mail: info@sellyourapple.be

Tel: +32488469629

Contactformulier: https://www.sellyourapple.be/nl/contact

 

Binnen het uur ontvangt u een antwoord!

Krijg ik een bevestiging van ontvangst?

Zeker, zodra je toestel is ontvangen ontvang je daarvan een notificatie op je e-mail adres. Zodra het geld is overgeschreven ontvang je wederom een e-mail met deze bevestiging. Indien er onenigheid is over het te betalen bedrag nemen we contact met je op door middel van e- mail.

Ik heb een aanvraag verstuurd maar ik ontvang geen mail?

Aangezien onze emails steeds ongeveer dezelfde opbouw hebben, worden ze veelal door mailingservers gezien als spam.

Controleer daarom zeker uw ongewenste mails. U zal daarin zeker de mail moeten terugvinden.

Hoelang duurt het alvorens het geld wordt overgeschreven?

Binnen 24 uur na ontvangst van je toestel maken wij het geld over naar je opgegeven rekeningnummer. Afhankelijk van de transactiesnelheid bij de banken heb je het geld binnen de 3 werkdagen op je rekening.

Hoelang duurt het om te verzenden?

Wanneer je akkoord gaat met de offerte, ontvang je een voorafbetaalde Bpost label, het duurt dus slechts 1 tot 2 werkdagen tot wij uw toestel ontvangen.

Ik heb een toestel met een defect?

Heeft je toestel een defect, neem dan contact op via het contact formulier en we proberen u binnen 48 uur een passend voorstel te doen.

Hoe wis ik mijn Mac/iPhone/iPad?

Mac:

  1. Herstart je Mac en hou de Command-toets (⌘) en de R-toets ingedrukt tijdens de opstartprocedure. Op die manier start je het herstelsysteem op.
  2. Na het opstarten van het herstelsysteem krijg je een Bureaublad te zien met een OS X menubalk en het programmavenster 'Mac OS X-hulpprogramma's'.
  3. Selecteer 'Schijfhulpprogramma' en klik vervolgens op 'Ga door'.
  4. Selecteer aan de linkerkant je opstartschijf en klik op de tab 'Wis'.
  5. Selecteer 'Mac OS Uitgebreid (journaled)' in het venstermenu 'Structuur', voer een naam in voor de schijf en klik op 'Wis'.
    Nadat de schijf is gewist, kies je 'Schijfhulpprogramma' > 'Stop Schijfhulpprogramma'.

Opmerking:
* als je een inlogvenster of je eigen Bureaublad ziet, heb je mogelijk de Command-toets (⌘) en/of de R-toets niet lang genoeg ingedrukt. Herstart nogmaals en probeer het opnieuw.
* Heb je een Mac met een bluetooth toetsenbord? Dan moet je deze toetsencombinatie pas indrukken van zodra je de opstart toon gehoord hebt en dus niet ervoor.

 

iPhone/iPad:

Als u een Apple Watch met de iPhone hebt gekoppeld, koppelt u de Apple Watch los.

Maak een reservekopie van het apparaat.

Log uit bij iCloud en de iTunes Store en App Store. 

Als u iOS 10.3 of hoger gebruikt, tikt u op 'Instellingen' > '[uw naam]'. Scrol omlaag en tik op 'Log uit'. Voer uw Apple ID-wachtwoord in en tik op 'Schakel uit'.

Als u iOS 10.2 of lager gebruikt, tikt u op 'Instellingen' > 'iCloud' > 'Log uit'. Tik opnieuw op 'Log uit'. Tik vervolgens op 'Verwijder van mijn [apparaat]' en voer het Apple ID-wachtwoord in. Ga dan naar 'Instellingen' > 'iTunes en App Store' > 'Apple ID' > 'Log uit'.

Ga terug naar 'Instellingen' en tik op 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Wis alle inhoud en instellingen'. Als u Zoek mijn iPhone hebt ingeschakeld, moet u wellicht uw Apple ID en wachtwoord invoeren.

Voer de toegangscode van het apparaat of de toegangscode voor Beperkingen in als u hierom wordt gevraagd. Tik vervolgens op 'Wis [apparaat]'.

 

Mijn toestel staat niet in de lijst?

Staat je toestel niet in de lijst neem dan contact op via het contact formulier en we proberen u binnen 48 uur een passend voorstel te doen.

Waarom krijg ik na het opsturen van mijn toestel een andere waardering?

In dat geval constateren wij een afwijking van het ingevulde verkoopformulier. Dit kan bijvoorbeeld een afwijking qua conditie als een geconstateerd defect zijn. U ontvangt in dit geval een e-mail met daarin beargumenteerd wat er volgens ons niet klopt aan het verkoopformulier met eventueel ondersteunende foto's bijgesloten. Uiteindelijk doen wij u een voorstel waarop u de mogelijkheid heeft om akkoord te gaan met dat voorstel of niet. Mocht u niet akkoord gaan ontvangt u uw toestel kosteloos terug op het door u opgegeven adres. U zit dus nooit met kosten.

Stuurt u ons producten op waar een pincode of iCloud lock op staat die u niet meer weet dan wordt uw toestel aan u teruggestuurd echter dient u in dit geval dan zelf de verzendkosten te betalen.

Ik zou graag meerdere producten verkopen?

Het berekensysteem werkt enkel voor individuele toestellen. Indien u meerdere toestellen wilt verkopen kunt u even contact opnemen met info@sellyourapple.be voor een op maat gemaakte prijsopgave en instructie.

Waar wordt mijn toestel op gecontroleerd?

Wij testen toestellen op diverse aspecten. Wij controleren onder meer dat:

  • Het toestel goed aan gaat en niet blijft hangen bij bijvoorbeeld het opstartlogo.
  • Het touch screen (indien van toepassing) reageert en geen haperingen of dode pixels vertoont.
  • Alle fysieke knoppen goed reageren en niet vast zitten.
  • De batterij oplaadt en geen rare dingen vertoont zoals van percentage verschieten of spontaan ontladen.
  • Het toestel de originele software draait en dus niet geroot of gejailbreakt is.
  • Het ingevulde verkoopformulier op het gebied van condities overeenkomt met de geconstateerde condities.
  • Het toestel simkaarten accepteert (indien van toepassing). Eventuele simkaarten die u vergeet te verwijderen voor verkoop van het toestel worden vernietigt.
  • Het toestel (indien van toepassing) Wi-Fi en mobiele dataverbinding op kan zetten.
  • Geen water- of vochtschade heeft.
  • Het toestel geen namaak (clone) is.
  • Het toestel kan bellen en bijvoorbeeld een goed functionerende nabijheidssensor en goed functionerende microfoon heeft.
  • Het toestel niet voorkomt in het StopHeling register van de politie.
  • Het toestel geen iCloud of andere dergelijke lock heeft waardoor het toestel niet bruikbaar is.
Hoe vind ik de batterij cycli en status van mijn mac terug?

Volg deze stappen voor informatie over de batterij van uw Mac-notebook, inclusief het aantal cycli:

-Klik linksboven op het Apple logo

-Klik op "Over deze mac"

-Selecteer systeeminformatie

-Kies 'Voeding' in het onderdeel 'Hardware' van het venster 'Systeeminformatie'. Het huidige aantal cycli wordt vermeld onder Informatie batterij.